arrow-circle-down arrow-circle-left arrow-circle-right arrow-circle-up arrow-down arrow-left arrow-right arrow-up calendar cross facebook heart instagram magnifier pause play star-half star stop twitter youtube

Frequently Asked Questions


Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens?

Log in met uw LoginID en paswoord of met uw GSM nummer en paswoord. In het gele gebruikersmenu aan de linkerzijde van het scherm klikt u op 'Profiel wijzigen'. In het formulier kan u uw naam, voornaam, adresgegevens, telefoonnummers, en andere instellingen wijzigen.

Hoe weet ik of mijn reservatie gelukt is?

Log in met uw LoginID en paswoord of met uw GSM nummer en paswoord. In het gele gebruikersmenu aan de linkerzijde van het scherm klikt u op 'Status Tickets'. U krijgt nu een lijstje te zien van de tickets die u hebt gereserveerd. Staat de reservatie daarin, dan werd de reservatie goed genoteerd. Als het gekleurde blokje achter het evenement oranje gekleurd is, werd uw betaling nog niet ontvangen. Staat uw reservatie niet in de lijst, dan is uw bestelling niet gelukt en dient u opnieuw te proberen. Let op, enkel reservaties uitgevoerd door TeleTicketService verschijnen in de lijst. Tickets gereserveerd bij Sherpa of rechtstreeks bij Ancienne Belgique verschijnen niet in de lijst.

Hoe weet ik of mijn betaling goed is ontvangen?

Log in met uw LoginID en paswoord of met uw GSM nummer en paswoord. In het gele gebruikersmenu aan de linkerzijde van het scherm klikt u op 'Status Tickets'. U krijgt nu een lijstje te zien van de tickets die u hebt gereserveerd. Als het gekleurde blokje achter het evenement groen gekleurd is, werd uw betaling goed ontvangen. Let op, enkel betalingen aan TeleTicketService kan je via de Goformusic-website volgen. Betalingen aan Sherpa of Ancienne Belgique verschijnen niet in de lijst.

Hoe kan ik mijn reservatie betalen?

De betalingsmogelijkheden variëren per evenement. In de meeste gevallen kan u betalen met credit card (Visa, Eurocard/Mastercard), via overschrijving (België) of acceptgiro (Nederland).

Kan ik mijn reservatie annuleren?

Als u de overschrijving in de bus krijgt en intussen hebt beslist niet langer naar het event te willen of kunnen gaan, volstaat het niet te betalen waardoor de reservatie automatisch wordt geannuleerd. Deze annulatie zal u ook kunnen zien in het overzicht bij 'Ticket Status'. Is de betaling reeds gebeurd, dan kan u de reservatie niet meer annuleren.

Het door mij gekozen concert werd uitgesteld naar een latere datum. Wat nu?

Uw tickets blijven geldig, ook voor de nieuwe datum. Komt de nieuwe datum slecht uit, dan stuurt u uw tickets samen met uw rekeningnummer zo snel mogelijk terug naar TeletTicketService, Ancienne Belgique of Sherpa en wordt het bedrag zo snel mogelijk teruggestort. Let op, het bedrag dat wordt terugbetaald is verminderd met de reservatie- en verzendingskosten.

Het door mij gekozen concert werd geannuleerd. Wat nu?

Stuur uw tickets samen met uw rekeningnummer zo snel mogelijk terug naar TeletTicketService, Ancienne Belgique of Sherpa (contact) dan wordt het bedrag zo snel mogelijk teruggestort. Let op, het bedrag dat wordt terugbetaald is verminderd met de reservatie- en verzendingskosten.

Hoe wijzig ik mijn e-mail adres?

Log in met uw LoginID en paswoord of met uw GSM nummer en paswoord. Nadat u bent ingelogd verschijnt een geel gebruikersmenu aan de linkerzijde van het scherm. In dat gele gebruikersmenu klikt u op 'wijzig profiel'. In het formulier kan u nu uw e-mail adres wijzigen. Klik op 'volgende' om naar de volgende schermen te gaan en tenslotte op 'bewaren'.

Ik heb me geregistreerd, maar een typfout in m'n e-mail adres geschreven. Wat doe ik?

Als u niet kan inloggen omdat u uw paswoord niet hebt ontvangen, kan u best met ons contact opnemen op info@goformusic.be met de vermelding van uw naam, voornaam, LoginID en eventueel het foutieve e-mail adres. Wij zullen het dan voor u wijzigen.

Ik heb me geregistreerd maar mijn paswoord nooit ontvangen! Wat nu?

Dit probleem stelt zich veelal bij hotmail-adressen. Laten we eerst wijzen op het feit dat een hotmail-adres altijd eindigt op 'hotmail.com' en niet op 'hotmail.be'!

Mails ontvangen op Hotmail via 'veilige lijst'.

In sommige gevallen beschouwt MSN Hotmail onze e-mails als ongewenste reclame. Kijkt u daarom onder de tab 'Post' in het mapje 'Ongewenste e-mail' of u onze e-mails daar terugvindt.

U kan de afzender '@host2170.net' toevoegen aan de 'veilige lijst' zodat onze e-mails in de toekomst nooit meer in de map 'ongewenste e-mails' terechtkomen.

Hoe wijzig ik mijn paswoord?

Na registratie ontvangt u een loginID en een door het systeem aangemaakt paswoord. Dit paswoord kan u als volgt wijzigen in een zelf gekozen paswoord: Log in met uw LoginID en paswoord of met uw GSM nummer en paswoord. In het gele gebruikersmenu aan de linkerzijde van het scherm klikt u op 'wijzig paswoord'. In het formulier geeft u een nieuw paswoord in. In combinatie met uw GSM nummer als LoginID kunt u voortaan eenvoudig inloggen.

Waarom staat 'goformusic.be' niet in de location bar?

Het verspringen van www.goformusic.be naar het IP adres 194.7.45.68 komt omdat de oude website op het goformusic.be domain staat en de nieuwe website op het IP adres. Van zodra de nieuwe versie stabiel genoeg is, kunnen we het IP adres door www.goformusic.be vervangen.

Waar kan ik terecht met klachten?

 

Klik hier voor de officiële procedure die de Federale Overheidsdienst Economie ontwikkelde.

Verder kan u zich ook altijd wenden tot www.ilovemyticket.com waar steeds up-to-date informatie is terug te vinden over alles wat met concertticketing te maken heeft.

 

Ik kan niet registreren want mijn e-mail adres is reeds in gebruik!

U kan uw profiel opnieuw in gebruik nemen, door simpelweg uw paswoord op te vragen. Klik hier voor instructies. Gelieve niet opnieuw te registreren onder een ander e-mail adres. Dat bemoeilijkt de opvolging van uw reservatie.

Kan de lijst van gemeentes niet laden!

Probleemomschrijving: U geeft uw postcode in en drukt op de TAB toets. Daaropvolgend laadt de pagina automatisch de gemeente die overeenkomt met de postcode. Vaak loopt het daar mis bij Mac gebruikers die surfen met Internet Explorer 5.5.

Klik hier voor meer informatie hieromtrent.

Ik heb mezelf nooit ingeschreven en toch is mijn e-mail adres reeds geregistreerd!

Goformusic maakt gebruik van het Ticket Transaction System. Veel andere organisaties in België maken gebruik van dit systeem. Bent u reeds naar een concert geweest in het Sportpaleis, Elisabethzaal, Hallen Van Schaarbeek,... dan is de kans groot dat u bent geregistreerd. Het volstaat om uw paswoord en loginID op te vragen om dit profiel terug in gebruik te nemen. Klik hier voor meer instructies.

Kunnen Nederlanders niet registreren?

Nederlanders kunnen zonder problemen registreren. Hier en daar duiken er wel problemen op bij de ingave van het GSM nummer. Dan krijgt u de melding "ongeldig of niet ingevuld veld". Als dit gebeurt volstaat het om het GSM nummer leeg te laten.

Nederlanders kunnen helaas geen gebruik maken van SMS ticketing (enkel Belgen). Vandaar dat het minder noodzakelijk is om het GSM nummer op te geven.

Waarom worden mijn tickets aangetekend verzonden?

Bij het reserveren van staanplaatsen kan u bij afleveringswijze in de meeste gevallen enkel kiezen voor 'aangetekende zending'. Staanplaats-tickets worden in de meeste gevallen aangetekend verzonden om te vermijden dat tickets verloren gaan in de post of dat iemand anders uw postbus leegmaakt, al dan niet kwaadwillig.

Bij zitplaatsen worden de tickets in de meeste gevallen per prioritaire post verstuurd (dus niet aangetekend). Er kan immers maar één persoon op een zitje plaatsnemen. De kans op fraude of misverstanden is veel kleiner en daarom worden deze tickets niet aangetekend verzonden.

Ter info: De keuze om tickets al dan niet aangetekend te verzenden ligt in handen van de organisator en niet van Goformusic.

Hoe en waar kan ik een aangetekende zending ontvangen?

Er zijn 3 mogelijkheden:

  • Indien u afwezig bent als de postbode langskomt heeft u 15 dagen om uw zending in uw postkantoor af te halen.
  • U kan om een tweede aanbieding van het poststuk bij u thuis vragen. Het formulier dat u daarvoor nodig hebt zal u in uw bus vinden.
  • Tot slot kan u ook vragen om de zending door te sturen naar een ander postkantoor of naar uw werkadres. Het formulier dat u daarvoor nodig hebt zal u in uw bus vinden.

Als de tickets binnen de twee weken niet worden opgehaald, dan worden deze teruggestuurd naar de afzender (de ticketverkoper). U dient dan contact op te nemen met de ticketverkoper.

Wat is een prioritaire zending?

Met een prioritaire zending ontvangt u de tickets de dag volgend op de zending.

Ik ben verhuisd, wat nu?

U kan na het reserveren van tickets uw adresgegevens nog wijzigen. De kans is echter groot dat de overschrijving (als u niet per credit card betaalde) al is vertrokken naar het oude adres. Neem contact op met de ticketverkoper (TeleTicketService, Sherpa, AB) om een nieuwe overschrijving te laten versturen.

U kan na een betaling per overschrijving of credit card uw adresgegevens wijzigen zodat uw tickets op dit nieuwe adres toekomen. Wees echter voorzichtig als u dit doet, want de kans bestaat dat de tickets ook al op weg zijn naar het oude adres!

Hoe wis ik mijn persoonlijke gegevens?

Neem contact op met Goformusic (info@goformusic.be) als u uw persoonlijke gegevens uit de databank wil laten wissen.

We kunnen enkel uw persoonlijke gegevens wissen als u al uw gereserveerde tickets hebt betaald en ontvangen en dus de volledige transactie afgehandeld is.

Waar blijven mijn tickets?

U hebt gereserveerd en betaald maar nog geen tickets ontvangen?

Controleer eerst of uw betaling goed is aangekomen en uw adresgegevens juist zijn.


Status blokje: geel

Controleer in het venster 'Ticket Status' of het status blokje geel is gekleurd met de vermelding 'klaar voor verzenden'. Als dat zo is dan werden de tickets afgedrukt en klaargemaakt voor verzending. U zal de tickets zeer binnenkort ontvangen.

Ontvangt u geen tickets binnen afzienbare tijd, maar staat het status blokje toch op geel, dan neemt u best contact op met de ticketverkoper.


Status blokje: groen

Indien het status blokje nog steeds groen is gekleurd wil dat zeggen dat uw betaling goed is binnengekomen, maar dat de tickets nog niet werden afgedrukt en verstuurd. U hoeft geen actie te ondernemen.

Het kan van enkele weken tot enkele maanden duren voordat tickets worden verstuurd.


Ter info: Het kan zijn dat de tickets niet meer werden verstuurd omdat het evenement te dicht in de toekomst ligt. Uw tickets zullen dan aan de kassa van de evenementenhal klaarliggen. Probeer iets meer op voorhand aan de kassa te zijn om uw tickets af te halen. Onbetaalde tickets kunnen opnieuw te koop worden aangeboden als ze niet worden afgehaald vóór de aanvang van het evenement.

Mijn postcode is juist, maar de bijhorende gemeente niet.

Dat komt omdat in België sommige gemeentes tot eenzelfde postcode behoren. Om uw gemeente te wijzigen neemt u best contact met ons op op info@goformusic.be met de vermelding van uw naam, voornaam, LoginID en de juiste gemeente.

Ik kan niet inloggen met mijn LoginID en paswoord.

In de meeste gevallen lukt het inloggen niet omwille van een typfout in de LoginID of het paswoord.

Een veel voorkomende fout is het verwisselen van het cijfer '1' met de letter 'L' of de hoofdletter 'Q' met de letter 'O'. Ter info: uw loginID bestaat uit de eerste twee letters van uw voornaam gevolgd door een reeks cijfers (uw klantennummer). Heet u bijvoorbeeld 'Bart' dan kan uw LoginID er als volgt uitzien: Ba123456

Wij raden u echter aan om uw paswoord te wijzigen naar een zelf gekozen woord en uw GSM nummer in uw profiel in te vullen zodat u in de plaats van uw LoginID uw GSM nummer kan gebruiken.

Ik ben mijn paswoord/login vergeten! Wat nu?

Klik op de link 'Paswoord vergeten?' onder het Paswoord-veld bovenaan de pagina. In het scherm vult u uw LoginID of e-mail in. Paswoord en loginID zullen u opnieuw per e-mail worden toegezonden.

Gelieve niet opnieuw te registreren onder een ander e-mail adres. Dat bemoeilijkt de opvolging van uw reservatie.

Wat zijn de extra kosten als ik tickets reserveer?

 

  1. Voor concerten in AB (via AB)

    • verzendingskosten:
      • gewone zending (prior): €1 (voor het hele pakketje, dus niet per ticket)
      • aangetekende zending: €5 (voor het hele pakketje, dus niet per ticket)
    • reservatiekosten grote zaal/box: €2/ticket
  2. Voor concerten in Vorst Nationaal en Capitole (via Sherpa)

    • administratiekosten: €1,65
    • verzendingskosten:
      • post: €0,53
      • aangetekende zending: €6,35
    • *reservatiekosten: variëren per concert (afhankelijk van concertpromotor)

    Beide kosten (adm+verzend) worden samengevoegd en weergegeven onder de 'leveringskosten'. Gelden per bestelling.

  3. Voor alle andere concerten (via Tele Ticket Service)

    • administratie- en verzendingskosten
      • e-ticket: €1,10
      • paper ticket: €2,50
    • kosten aangetekende zending: enkel van toepassing voor ongenummerde plaatsen waar geen scanning is: €5
    • reservatiekosten: variëren per concert (afhankelijk van concertpromotor)

 

Hoe bestel/betaal ik tickets vanuit het buitenland?

Het nummer 0900-2 60 60 en de sms-dienst zijn ENKEL TOEGANKELIJK voor wie in België resideert.

De website www.goformusic.be is VOOR IEDEREEN TOEGANKELIJK.

Eén uitzondering: voor tickets die worden verdeeld via Teleticketservice, kan gebeld worden naar: 0900 / 45 000 45 (vanuit Nederland) en +32 34 0000 34 (internationaal).

DIT KAN ENKEL OP WERKDAGEN van 9u00-12u00 en van 13u00-17u00.

Buitenlandse betalingen zijn mogelijk via acceptgiro en kredietkaart.

Ik vind mijn 'Status Tickets' niet terug. Hoe komt dit?

De 'Status Tickets' is voorlopig ENKEL MOGELIJK voor tickets die worden verdeeld via Teleticketservice. Voor concerten in Vorst Nationaal, Capitole en AB is deze status niet beschikbaar.

Wat is de beste manier om te informeren naar 'Status Tickets'?

Stap 1: check coördinaten ticketverdeler op Contact-pagina

Stap 2: vermelden reservatienummer en naam artiest in onderwerp-veld van mail of deze bij de hand hebben ingeval van telefonisch contact.

Hoe schrijf ik mij uit op de nieuwsbrief?

Log in met uw LoginID en paswoord of met uw GSM nummer en paswoord. In het gele gebruikersmenu aan de linkerzijde van het scherm klikt u op 'Nieuwsbrieven'. In het formulier kan u uw instellingen wijzigen.

Waar vind ik de validatiecode?

Op het einde van het reservatieproces wordt er naar een validatiecode gevraagd. Deze code kan je aflezen op een afbeelding en moet u simpelweg overtypen.

Waarom een validatiecode?

 

Een dergelijke afbeelding met code wordt ook "captcha" genoemd. Captchas beletten dat automatische computerprogramma's reservaties maken.