arrow-circle-down arrow-circle-left arrow-circle-right arrow-circle-up arrow-down arrow-left arrow-right arrow-up calendar cross facebook heart instagram magnifier pause play star-half star stop twitter youtube

Frequently Asked Questions


Waar kan ik terecht met vragen over mijn ticketreservatie?

De snelste en meest efficiënte manier is rechtstreeks contact opnemen met de tickethandler voor het concert van uw keuze.

Check daarvoor onze contactpagina.

Hoe kan ik mijn reservatie betalen?

De betalingsmogelijkheden variëren per evenement. In de meeste gevallen kan u betalen met credit card (Visa, Eurocard/Mastercard), via overschrijving (België) of acceptgiro (Nederland).

Kan ik mijn reservatie annuleren?

Als u de overschrijving in de bus krijgt en intussen hebt beslist niet langer naar het event te willen of kunnen gaan, volstaat het niet te betalen waardoor de reservatie automatisch wordt geannuleerd. Deze annulatie zal u ook kunnen zien in het overzicht bij 'Ticket Status'. Is de betaling reeds gebeurd, dan kan u de reservatie niet meer annuleren.

Het door mij gekozen concert werd uitgesteld naar een latere datum. Wat nu?

Uw tickets blijven geldig, ook voor de nieuwe datum. Komt de nieuwe datum slecht uit, dan stuurt u uw tickets samen met uw rekeningnummer zo snel mogelijk terug naar TeletTicketService, Ancienne Belgique of Sherpa en wordt het bedrag zo snel mogelijk teruggestort. Let op, het bedrag dat wordt terugbetaald is verminderd met de reservatie- en verzendingskosten.

Het door mij gekozen concert werd geannuleerd. Wat nu?

Stuur uw tickets samen met uw rekeningnummer zo snel mogelijk terug naar TeletTicketService, Ancienne Belgique of Sherpa (contact) dan wordt het bedrag zo snel mogelijk teruggestort. Let op, het bedrag dat wordt terugbetaald is verminderd met de reservatie- en verzendingskosten.

Ik heb me geregistreerd maar mijn paswoord nooit ontvangen! Wat nu?

Dit probleem stelt zich veelal bij hotmail-adressen. Laten we eerst wijzen op het feit dat een hotmail-adres altijd eindigt op 'hotmail.com' en niet op 'hotmail.be'!

Waar kan ik terecht met klachten?

 

Klik hier voor de officiële procedure die de Federale Overheidsdienst Economie ontwikkelde.

Verder kan u zich ook altijd wenden tot www.ilovemyticket.com waar steeds up-to-date informatie is terug te vinden over alles wat met concertticketing te maken heeft.

 

Ik kan niet registreren want mijn e-mail adres is reeds in gebruik!

U kan uw profiel opnieuw in gebruik nemen, door simpelweg uw paswoord op te vragen. Klik hier voor instructies. Gelieve niet opnieuw te registreren onder een ander e-mail adres. Dat bemoeilijkt de opvolging van uw reservatie.

Ik heb mezelf nooit ingeschreven en toch is mijn e-mail adres reeds geregistreerd!

Goformusic maakt gebruik van het Ticket Transaction System. Veel andere organisaties in België maken gebruik van dit systeem. Bent u reeds naar een concert geweest in het Sportpaleis, Elisabethzaal, Hallen Van Schaarbeek,... dan is de kans groot dat u bent geregistreerd. Het volstaat om uw paswoord en loginID op te vragen om dit profiel terug in gebruik te nemen. Klik hier voor meer instructies.

Waar blijven mijn tickets?

U hebt gereserveerd en betaald maar nog geen tickets ontvangen?

Controleer eerst of uw betaling goed is aangekomen en uw adresgegevens juist zijn.


Status blokje: geel

Controleer in het venster 'Ticket Status' of het status blokje geel is gekleurd met de vermelding 'klaar voor verzenden'. Als dat zo is dan werden de tickets afgedrukt en klaargemaakt voor verzending. U zal de tickets zeer binnenkort ontvangen.

Ontvangt u geen tickets binnen afzienbare tijd, maar staat het status blokje toch op geel, dan neemt u best contact op met de ticketverkoper.


Status blokje: groen

Indien het status blokje nog steeds groen is gekleurd wil dat zeggen dat uw betaling goed is binnengekomen, maar dat de tickets nog niet werden afgedrukt en verstuurd. U hoeft geen actie te ondernemen.

Het kan van enkele weken tot enkele maanden duren voordat tickets worden verstuurd.


Ter info: Het kan zijn dat de tickets niet meer werden verstuurd omdat het evenement te dicht in de toekomst ligt. Uw tickets zullen dan aan de kassa van de evenementenhal klaarliggen. Probeer iets meer op voorhand aan de kassa te zijn om uw tickets af te halen. Onbetaalde tickets kunnen opnieuw te koop worden aangeboden als ze niet worden afgehaald vóór de aanvang van het evenement.

Ik kan niet inloggen met mijn LoginID en paswoord.

In de meeste gevallen lukt het inloggen niet omwille van een typfout in de LoginID of het paswoord.

Een veel voorkomende fout is het verwisselen van het cijfer '1' met de letter 'L' of de hoofdletter 'Q' met de letter 'O'. Ter info: uw loginID bestaat uit de eerste twee letters van uw voornaam gevolgd door een reeks cijfers (uw klantennummer). Heet u bijvoorbeeld 'Bart' dan kan uw LoginID er als volgt uitzien: Ba123456

Wij raden u echter aan om uw paswoord te wijzigen naar een zelf gekozen woord en uw GSM nummer in uw profiel in te vullen zodat u in de plaats van uw LoginID uw GSM nummer kan gebruiken.

Ik ben mijn paswoord/login vergeten! Wat nu?

Klik op de link 'Paswoord vergeten?' onder het Paswoord-veld bovenaan de pagina. In het scherm vult u uw LoginID of e-mail in. Paswoord en loginID zullen u opnieuw per e-mail worden toegezonden.

Gelieve niet opnieuw te registreren onder een ander e-mail adres. Dat bemoeilijkt de opvolging van uw reservatie.

Wat zijn de extra kosten als ik tickets reserveer?

 

  1. Voor concerten in AB (via AB)

    • verzendingskosten:
      • gewone zending (prior): €1 (voor het hele pakketje, dus niet per ticket)
      • aangetekende zending: €5 (voor het hele pakketje, dus niet per ticket)
    • reservatiekosten grote zaal/box: €2/ticket
  2. Voor concerten in Vorst Nationaal en Capitole (via Sherpa)

    • administratiekosten: €1,65
    • verzendingskosten:
      • post: €0,53
      • aangetekende zending: €6,35
    • *reservatiekosten: variëren per concert (afhankelijk van concertpromotor)

    Beide kosten (adm+verzend) worden samengevoegd en weergegeven onder de 'leveringskosten'. Gelden per bestelling.

  3. Voor alle andere concerten (via Tele Ticket Service)

    • administratie- en verzendingskosten
      • e-ticket: €1,10
      • paper ticket: €2,50
    • kosten aangetekende zending: enkel van toepassing voor ongenummerde plaatsen waar geen scanning is: €5
    • reservatiekosten: variëren per concert (afhankelijk van concertpromotor)

 

Hoe bestel/betaal ik tickets vanuit het buitenland?

Het nummer 0900-2 60 60 en de sms-dienst zijn ENKEL TOEGANKELIJK voor wie in België resideert.

De website www.goformusic.be is VOOR IEDEREEN TOEGANKELIJK.

Eén uitzondering: voor tickets die worden verdeeld via Teleticketservice, kan gebeld worden naar: 0900 / 45 000 45 (vanuit Nederland) en +32 34 0000 34 (internationaal).

DIT KAN ENKEL OP WERKDAGEN van 9u00-12u00 en van 13u00-17u00.

Buitenlandse betalingen zijn mogelijk via acceptgiro en kredietkaart.